Τα τελευταία 50 χρόνια περίπου, από το 1950 και μετά έως το 1980 περίπου υπήρχε μια τρομακτική ανάπτυξη στην παγκόσμια οικονομία.
Είμαστε μετά τον β παγκόσμιο πόλεμο σε έναν καταστραμμένο πλανήτη ,με νοικοκυριά, και πόλεις που έπρεπε να κτιστούν από την αρχή.
Ο καταναλωτής είχε βασικές ανάγκες , να επίπλωση το σπίτι του, να πάρει ρουχισμό για τον εαυτό του, να μόρφωση τα παιδιά του και να τους προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον.
Αυτή ήταν η μεσαία τάξη.
Την ανάπτυξη της μεσαίας τάξης την αντιλήφθησαν γρήγορα εταιρείες όπως η Wall mart , target, sears.
Κατάλαβαν ότι η μεσαία τάξη ήθελε μεσαία προϊόντα, μετρία προϊόντα για να κάλυψη τις ανάγκες της.
Και το βασικό κριτήριο σε αυτήν την επιλογή είναι η τιμή.
Ο καταναλωτής επέλεγε με βασικό κριτήριο την τιμή και την πληθώρα των προοντικων επίλογων που είχε μέσα σε αυτά τα υπερκαταστήματα.
Στην ελληνική αγορά βλέπουμε το Μινιόν , Λαμπρόπουλος και άλλους.
Το 1980 η μεσαία τάξη άρχισε να πεθαίνει.
Ενώ τα έσοδα του μέσου νοικοκυριού είχε αυξηθεί στο τριπλάσιο από το 1960 , τα έξοδα πλέον άρχισαν να είναι παραπάνω από τα έσοδα .
Το κόστος της ζωής είχε αυξηθεί δραματικά.
Έτσι διαμορφώνεται μπροστά μας μια καινούργια αγορά όπου οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να την κατανοήσουν και να σχεδιάσουν μετά την πορεία τους.
Οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης και οι άλλοι έχουν μάθει τα τελευταία 30 χρόνια την διάφορα μεταξύ του φθηνού και τις ποιότητας.
Της εξυπηρέτησης και το DIY.
Υπάρχουν χιλιάδες καταστήματα που πουλούν στον καταναλωτή εκατομμύρια προϊόντα και υπηρεσίες.
Έτσι γρήγορα καταλαβαίνεις την αφθονία των προϊόντων που υπάρχουν και την μεγάλη δυσκολία που έχεις σαν επιχείρηση να ξεχωρίσεις και να διατηρηθείς μέσα στην λίστα των επιλογών του αγοραστή.
Οι δυο δρόμοι που διαμορφώνονται στο retail είναι.
Ευκολία η Πιστότητα
Ένα απλό παράδειγμα είναι το σινεμα.
Πληρωνεις για να πας σινεμά, να είσαι με μια τεράστια οθόνη με εντυπωσιακά ηχεία και κόσμο ,αυτό είναι Πιστότητα.
Ευκολία είναι σπίτι με Netflix και πατάς το κουμπί όποτε θες!
Είναι δυο δραματικά διαφορετικοί δρόμοι η οποίοι πρέπει να είναι αναγνωρίσιμα διαφορετικοί για την επιχείρηση.
Πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε ποιο δρόμο είσαι και βλέπουμε σήμερα στην διεθνή και ελληνική αγορά ότι πολλές επιχειρήσεις είναι κάπου στην μέση.
Έτσι πεθαίνεις! The Belly στο παραπάνω διάγραμμα.
Ευκολία
Βλέπουμε ότι διαμορφώνονται επιχειρήσεις που με convenience στρατηγική, όπου ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει εύκολα και γρήγορα τα προϊόντα που θέλει.
Τα χαρακτηριστικά του Ευκολία είναι:
Αυτό μπορεί να γένη μέσα από το ηλεκτρονικό η φυσικό κατάστημα της επιχείρησης.
Ο καταναλωτής στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να βρει γρήγορα αυτό που θέλει.
Η τεχνολογία εδώ παίζει σημαντικό ρολό , αφού η ανάγκη του αγοραστή είναι να κάνει γρήγορα την αγορά.
Εδώ το φυλλάδιο διανομής πρέπει να περιέχει προϊόντα με χαμηλές τιμές, πολλές προσφορές και νέες αφίξεις.
Πρέπει να τον βοηθας στην αγορά του.
Να είναι κατάλογος.
Να μπορείς να προβλέψεις ο αγοραστής τι θέλει να αγοράσει , να τον ειδοποίησης για το σχετικό προϊόν, και να τον φέρεις στο φυσικό η ηλεκτρονικό κατάστημα και να κάνει την αγορά.
Όταν μπει στο κατάστημα σου να βρει εύκολα τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει και να μην ψάχνεται!
Πιστότητα
Εδώ οι επιχειρήσεις πρέπει να εχουν κατι το ιδιαιτερο.
Ιδιαίτερα προϊόντα η υπηρεσίες η ιδιαίτερο τρόπο πώλησης.
Δες ένα κατάστημα fidelity ποδηλάτων παρακάτω :
Τα χαρακτηριστικά της Πιστότητας είναι:
Το φυλλάδιο διανομής πρέπει εδώ να μεταφέρει τα ιδιαίτερα προϊόντα και υπηρεσίες που έχεις.
Ο σχεδιασμός του είναι πολλή σημαντικός και χρειάζεται εξαιρετικό Design.
Πρέπει να είναι κομμάτι τέχνης!
Όταν μπαίνει μέσα στο κατάστημα, ηλεκτρονικό η φυσικό , η εξυπηρέτηση πρέπει να είναι επίπεδο concierge!
Εξειδικευμένη, με γνώση και προσωποποιημένη!
Η τοποθέτηση των προϊόντων να είναι εντυπωσιακή.
Τα προϊόντα να είναι εντυπωσιακά και μοναδικά!
Να του προτείνει προϊόντα που θα έπρεπε αυτός να ανακαλύψει δίνοντας του service personal assistant!
Ο καταναλωτής καταλήγει στην αγορά , κάνει την παραγγελία και φεύγει.
Θα πρέπει να είναι μια εμπειρία που θα την θυμάται!
Η διανομή φυλλαδίου portaplusσε αυτούς που ενδιαφέρονται, δίνει τη δυνατότητα στον δυνητικό πελάτης της επιχείρησης σου , να διαβάσει το έντυπό με την ησυχία του και να απορροφήσει τις προτάσεις που παρουσιάζονται σ’ αυτό.
Με αυτό τον τρόπο, παίρνει το έντυπο αυτός που πραγματικά ενδιαφέρεται και έτσι δεν δημιουργούνται αρνητικά συναισθήματα για το brand σου, λόγω των ακαθαρσιών.
Κατά την διάρκεια της διανομής φυλλαδίων σου το λογισμικό portaplus ‘leaflet Distribution Management Software (LDMS) ελεγχει 600 φορες τον Διανεμητή την ήμερα.
Επιπλέον αυτού υπαρχή φυσικός έλεγχος Ελεγκτή.
Διαβάστε διαφορές πραγματικές διανομές στο blog μας για να δείτε τι έχει η δεν έχει αποτέλεσμα?
Επικοινώνησε μαζί μας για να φέρεις πελάτες στο κατάστημα σου και για την επομένη διανομή σου !