Η διανομή φυλλαδίου είναι μία ενέργεια direct marketing η οποία έχει στόχο την πώληση και να καταλάβει ποιος και που έχει κάποια ανάγκη ώστε να την καλύψει.
Εκτός από το Digital Marketing το οποίο σήμερα συνήθως λειτουργεί πιο παθητικά και περιμένει τον καταναλωτή να προσεγγίσει το προϊόν οι πιο πιεστικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνταν και στο παρελθόν έχουν ακόμα λόγους ύπαρξης.
Έχουμε δει πως για μπορέσει να φέρει κάποιος πελάτες στην επιχείρηση του, ότι είδους επιχείρηση και αν είναι αυτή, θα πρέπει να έχει κάτι διαφορετικό και πρωτοποριακό να προτείνει ώστε να καταφέρει να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό και να μαγνητίσει τον δυνητικό πελάτη.
Πρέπει λοιπόν, κάθε επιχείρηση να διαθέτει ένα Unique Selling Point οποιοδήποτε και αν είναι αυτό.
Συγκεκριμένα λοιπόν για την διανομή που κάναμε για το Delicious Coffee & Snacks στον Πειραιά καλύψαμε μία μεγάλη και πυκνοκατοικημένη περιοχή η οποία στέγαζε χιλιάδες επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Ακολουθήσαμε την συνηθισμένη μέθοδο όπου εισχωρούμε στις πολυκατοικίες χτυπώντας κουδούνια και μοιράζοντας το φυλλάδιο αυτοπροσώπως.
Παρ’ όλο την σημαντική προσπάθεια και τον μεγάλο αριθμό εντύπων που διανεμήθηκαν τα αποτελέσματα ήταν φτωχά. Αυτό το οποίο οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα ήταν ο έντονος ανταγωνισμός που υπάρχει στην περιοχή. Έτσι λοιπόν μία επιχείρηση η οποία δεν διέφερε καθόλου από τις δεκάδες άλλες επιχειρήσεις της περιοχής δεν κατάφερε να ξεχωρίσει μέσα από μία εντυποδιανομή.
Ένα άλλο παράδειγμα επιχείρησης είναι το Funky Corner στην Αργυρούπολη του η οποία η διανομή ήταν επίσης ανεπιτυχής χωρίς σημαντικά αποτελέσματα.
Ο λόγος είναι ακριβώς ο ίδιος με το παραπάνω. Ο υψηλός ανταγωνισμός της περιοχής δεν επέτρεψε στο Funky Corner να ξεχωρίσει μέσα από το φυλλάδιο του.
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι σαφές. Το marketing είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να διαφημίσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Εάν τα προϊόντα ή υπηρεσίες όμως δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς τότε η διαφήμιση είναι χαμένος χρόνος και χρήμα.
Η διανομή εντύπων είναι μία πολύ αποτελεσματική μέθοδος Direct Marketing που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια αλλά όπως κάθε άλλη μέθοδος Marketing έτσι και αυτή χρειάζεται τη βοήθεια ενός καλού προϊόντος ή υπηρεσίας για να αποδώσει!