Σήμερα ο καταναλωτής δέχεται περίπου 8000 διαφημιστικά μηνύματα την ημέρα.
Δέχεται διαφημιστικά μηνύματα στο κινητό του, στον υπολογιστή του, στην τηλεόραση, στο ράδιο, όταν οδηγεί , με φυλλάδια στο σπίτι , όταν μπαίνει σε ένα κατάστημα , παντού.
Είναι πολύ δύσκολο λοιπόν να τον ελκύσεις να δει το διαφημιστικό σου μήνυμα και το δυσκολότερο μετά να θυμηθεί το προϊόν σου όταν θέλει να αγοράσει.
Εάν όμως μπεις βαθύτερα πως δουλεύει το μυαλό μας αυτό γίνεται αρκετά ευκολότερο.
Μέχρι από μερικές δεκαετίες οι ειδικοί πίστευαν ότι παίρνουμε αποφάσεις με το αριστερό τμήμα του εγκέφαλου μας, με την Λογική.
Τα τελευταία χρόνια όμως έχει ανακαλυφθεί ότι αποφασίζουμε με το δεξί τμήμα , το Συναίσθημα.
Αρά πρέπει να απευθυνθείς στο Συναίσθημα για να περάσεις τα σημαντικά σημεία της επιχειρήσεις σου και γιατί να έρθει ο καταναλωτής σε εσένα!
Το πρώτο βήμα είναι να βρεις Την Περίληψη της επιχειρήσεις σου.
Τι κάνει η επιχείρηση σου σε μια παράγραφο και γιατί ενδιαφέρει το δυνητικό σου πελάτη.
Ποιο είναι το ένα πράγμα που θέλεις να ξέρει ο πελάτης σου.
Κάτι σημαντικό και στρατηγικό που να αγκίζει το συναίσθημα του.
Πχ τι κάνει η Google?
Οργανώνει την παγκόσμια πληροφορία και στην έχει διαθέσιμη με πολύ εύκολο τρόπο.
Τι κάνει η portaplus?
Φέρνει πελάτες σε επιχειρήσεις μέσω σύμβουλων και διανομής φυλλαδίων.
Τι κάνει λοιπόν η δική σου επιχείρηση?
Είναι σημαντικό λοιπόν όχι να λες πολλά για εσένα στην επικοινωνία σου η στο φυλλάδιο σου η αλλού αλλά κάτι λίγο σε μια γραμμή και πολύ ποιοτικό.
Να παίρνει το σημαντικό σημείο της επιχείρησης σου πολύ απλά!
Το φυλλάδιο διανομής σου εχει το σημαντικό χαρακτηριστικό να μπορεί ο δυνητικός σου πελάτης να πιάσει στα χεριά του την επιχείρηση σου.
Να δει την ποιότητα σου μέσα από την ποιότητα του χαρτιού και των κείμενων που έχεις, να τον επηρεάσεις συναισθηματικά με το κείμενο και σημαντικότερα με τις φωτογραφίες όπως θα δούμε παρακάτω.
Αποτελεσματική επικοινωνία είναι πλέον δύσκολη και θέλει δουλειά από την μεριά της επιχείρησης.
Θέλει να αφιερώσεις σημαντικό χρόνο να καταλήξεις τις θα πεις και πως θα το πεις.
Ποιες είναι οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις?
Και πρέπει να έρχονται από την καρδία σου.
Γιατί τι κάνεις αυτό!
Είναι σκληρή δουλειά και το βλέπεις στην καθημερινότητα σου.
Βλέπεις πολλές διαφημίσεις και επικοινωνίες που δεν σε επηρεάζουν καθόλου η δεν τις θυμάσε μετά.
Ευτυχώς όπως υπάρχουν κανόνες που μπορείς να ακολουθούσης και να κάνουν την ζωή σου ευκολότερη.
Κατέβασε το παρακάτω βιβλίο και αύξησε τ’ αποτελέσματα της διανομής των φυλλαδίων σου!
Ο διάσημος molecular biologist John Medina περιγράφει σε ένα από τα κορυφαία του βιβλία Brain Rules πως δουλεύει το μυαλό μας και όλα πάνε πίσω εκατομμύρια χρόνια πριν όταν είμαστε στα σπήλαια.
Αφού υπήρχε πλέον φωτιά οι άνθρωποι μπορούσαν πλέον να παραμείνουν μαζί μετά την δύση του Ήλιου και για να περάσει η ώρα έλεγαν Ιστορίες!
Αρά Ιστορίες είναι ο βασικός τρόπος που αντιλαμβάνεται τα πράγματα το μυαλό μας.
Όπως περιγράφει ο John Medina στο βιβλίο του οι ιστορίες πρέπει να έχουν δομή.
Γιατί με ενδιαφέρει?
Η κατάσταση τώρα!
Το πρόβλημα!
Η λύση.
Έτσι μπαίνουν οι ιστορίες στο μυαλό μας καταγράφονται , αποθηκεύονται και επαναφέρονται.
Εάν το σκεφτείς αυτή είναι η δομή που έχουν τα έργα που βλέπεις στο κινηματογράφο.
Για αυτό τα θυμάσε.
Θυμάσε την ιστορία.
Θυμάσε πως ξεκίνησε, ποιο ήταν το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε και πως λύθηκε τελικά!
Και θυμάσε πολλά έργα!
Ενώ δεν θμάσε πολλά αλλά απλά πράγματα όπως που πήγες πριν από 7 παρασκευές!
Αλλά ο τρόπος που πρέπει να μεταφέρουμε το μήνυμα μας έτσι ώστε να πείθει έχει μελετηθεί 2.000 χρόνια πριν από τον Αριστοτέλη.
Πρέπει να έχει :
Πρέπει ο πομπός της επικοινωνίας να μεταφέρει την ποιότητα του και την τεχνογνωσία του.
Πρέπει να διεγείρει να συναισθήματα του δεκτή.
Πρέπει ο πομπός να χρησιμοποιεί λογικά επιχειρήματα.
Πρέπει να υπάρχει λοιπόν μια δομή με τρία (3) τμήματα και σημαντικό είναι το συναίσθημα.
Οι ιστορίες λοιπόν με την δομή που αναλύει ο John Medina επηρεάζουν το συναίσθημα.
Γιατί με ενδιαφέρει είναι ένα σημαντικό σημείο για να πιάσεις την προσοχή του καταναλωτή μιας και έχει ελάχιστο χρόνο και αυτό το κάνεις με την Περίληψη.
Το σημαντικότερο λάθος όπως που κάνουν όλοι στην επικοινωνία είναι ότι παίρνουν γρήγορα τα επόμενα βήματα και πάνε στην λύση.
Τα προϊόντα που προτείνεις.
Θυμήσου όμως το έργο που βλέπεις στον σινεμά.
Το 1/3 τουλάχιστον του έργου είναι στο προβλημα. Παρουσιαζεται το πρόβλημα, τι κακό έχει συμβεί στον πρωταγωνιστή, ποιοι είναι οι κακοί που υπάρχουν στο έργο.
Τις στιγμές εκείνες διάφορες χημικές αντιδράσεις γίνονται στο μυαλό σου και ειχες προσήλωση στο έργο 100%.
Δεν κουνιέται φύλο στο σινεμά.
Έτσι είπαμε δουλεύει το μυαλό μας και θα θυμάσε για πάντα μετά αυτές τις στιγμες.Σιγουρα θα ειχες έχεις θυμώσει με την κατάσταση!
Και μετά αρχίζει να φαίνεται η λύση, άλλες χημικές αντιδράσεις γίνονται στο μυαλό σου..εχεις ακομη μαγαλύτερη προσήλωσηστο εργο , μια χαρά αρχίζει να διαπέρνα το σώμα σου και φτάνει στην αποκορύφωση.
Θα θυμάσε το έργο αυτό για πάντα.
Θα θυμούνται λοιπόν οι πελάτες σου το μήνυμα σου για πάντα.
Σημαντικό όμως είναι το υλικό που χρησιμοποιείς στην επικοινωνία σου.
Κορυφαίος στις παρουσιάσεις και επικοινωνίες ήταν ο Steve Jobs.
Μερικές από τις σημαντικές τεχνικές που χρησιμοποιούσε ήταν:
Η σημαντικότερη παρουσίαση που έχει κάνει είναι το πρώτο Smartphone της apple ,το i-phone.
Στο βίντεο εδώ μπορείς να δεις στην πράξη την δομή της Ιστορίας.
Με αρχή , μέση και τέλος.
Έτσι πρέπει να παρουσιάζεις την επιχείρηση σου και τα προϊόντα σου.
Θα παίρνεις την προσοχή τους και θα το θυμούνται για πάντα.
Στο σχεδιασμό λοιπόν του φυλλαδίου σου πρέπει να υπάρχει στο εξωτερικό σημείο η περίληψη ….Τι κάνεις?
Μετά ποιο είναι το πρόβλημα?
Θέλεις ο πελάτης ιδιαίτερο φαγητό γιατί έχει βαρεθεί τις υπάρχουσες προτάσεις σήμερα?
Έχει ένα βαρετό πρωινό και θέλει να το κάνει περισσότερο ευχάριστο .
(δοκιμάζοντας μια νέα γεύση καφέ?)
Είναι το σπίτι του βαρετό και θέλει να το κάνει περισσότερο ευχάριστο! (αγοράζοντας έπιπλα από εσένα).
Μετά είναι η λύση.
Παρουσίαση του φαγητού με εντυπωσιακή φωτογραφία και σαγηνευτική περιγραφή συστατικών και τιμή.
Παρουσίαση του καφέ με εντυπωσιακή φωτογραφία, πως παρασκευάζεται , από πού έρχεται, ποιοι το έχουν φτιάξει.
Είπαμε να είναι ιστορία.
Παρουσίαση του καναπέ με εντυπωσιακή φωτογραφία, με εντυπωσιακό background χώρο , ιστορία κατασκευής.
Είπαμε ιστορία.
Επικοινωνησε μαζι μας για την επομενη διανομη φυλλαδιων σου και φερε πελατες στην επιχειρηση σου!