Σήμερα, το καταναλωτικό κοινό έχει στη διάθεσή του πολλά μέσα προκειμένου να αναζητήσει την κατάλληλη επιχείρηση για να καλύψει τις ανάγκες του αλλά και για να πραγματοποιήσει μια αγορά. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος καταναλωτής μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό, το tablet, τον υπολογιστή του αλλά και τα φυσικά καταστήματα προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Είναι, λοιπόν, φανερό ότι η ενέργεια της διανομής φυλλαδίων δεν είναι από μόνη της αρκετή για να προσελκύσει κανείς καινούργιους πελάτες.
Κάθε επιχείρηση, θα πρέπει να συνδυάζει διάφορους τρόπους επικοινωνίας με τους δυνητικούς αλλά και τους ήδη υπάρχοντες πελάτες της, αναδεικνύοντας τη σημαντικότητά τους για την επιχείρηση και δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης και πιστότητας ανάμεσα στον καταναλωτή και το brand.
Η αποστολή SMS και e-mail (newsletters) στους δυνητικούς πελάτες σας αποτελεί ένα ακόμα κανάλι επικοινωνίας μαζί τους, δίνοντάς τη δυνατότητα στην επιχείρησή σας να τους αποδεικνύει πώς είναι δίπλα τους, πως και γιατί μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του αλλά και για ποιους λόγους να επιλέξει εσάς και όχι κάποιον ανταγωνιστή.
Τα παραπάνω κανάλια επικοινωνίας είναι πολύ χρήσιμα και ενδείκνυται να συνδυαστούν με μια ενέργεια διανομής φυλλαδίων. Πώς γίνεται αυτό; Πραγματοποιώντας τη διανομή των φυλλαδίων σας αρκετοί καταναλωτές θα σας επισκεφτούν είτε για να αγοράσουν από εσάς είτε για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή. Μην τους αφήσετε να φύγουν… Ζητήστε τα στοιχεία επικοινωνίας τους προκειμένου να λαμβάνουν τις προσφορές και τα νέα σας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σας δίνεται μια ευκαιρία να μεγαλώσετε την ήδη υπάρχουσα mailing λίστα σας αλλά το κυριότερο, αποκτάτε ένα ακόμη κανάλι επικοινωνίας με το δυνητικό σας αγοραστικό κοινό.
Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά πώς θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε τα στοιχεία που έχετε συλλέξει από τη διανομή των φυλλαδίων σας, επεκτείνοντας τις επικοινωνίες σας μέσω SMS και e-mail.
Έχοντας στη βάση δεδομένων σας τον αριθμό κινητού των δυνητικών σας πελατών, μπορείτε να τους στέλνετε ειδοποιήσεις σχετικά με τα νέα ή τις προσφορές σας μέσω SMS. Ακόμα, αν γνωρίζετε ποιοι πελάτες έχουν πάνω από 1 μήνα να αγοράσουν από εσάς, μπορείτε να τους υπενθυμίζετε την ύπαρξή σας μέσω SMS δίνοντάς τους για παράδειγμα τη δυνατότητα να δοκιμάσουν ένα καινούργιο προϊόν ή να εκμεταλλευτούν μια δελεαστική προσφορά.
Επιπροσθέτως, από τον Μάρτιο η Viber έδωσε πρόσβαση σε όλες τις επιχειρήσεις του κόσμου να μπορούν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους μέσω της εφαρμογής, με την προϋπόθεση ότι οι χρήστες έχουν συμφωνήσει στην αξιοποίηση των στοιχείων τους για την αποστολή ενημερωτικού υλικού. Πιο συγκεκριμένα, πολλές επιχειρήσεις όπως η Dominos, IKEA και ACS Courier χρησιμοποιούν ήδη το Viber ως μέσο άμεσης και προσωπικής επικοινωνίας με το πελατολόγιό τους. Για την αποστολή Viber μηνυμάτων στους πελάτες σας μπορείτε να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες σ’ αυτό το σύνδεσμο.
Για την αποστολή μαζικών SMS στους πελάτες σας αλλά και Viber μηνυμάτων μπορείτε να επισκεφτείτε κάποια από τις παρακάτω υπηρεσίες:
Ένα ακόμα κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες σας είναι το e-mail. Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως mailchimp.com, moosend.com, mandrill.com, hubspot.com κ.α. σας δίνεται η δυνατότητα αποστολής μαζικών ή/ και αυτοματοποιημένων newsletter με στόχο την ενημέρωση των δυνητικών σας πελατών, την προσέλκυσή τους τόσο σε φυσικά όσο και σε online καταστήματα, την υπενθύμιση της παρουσίας σας αλλά και τη δημιουργία ισχυρών δεσμών πιστότητας μεταξύ του καταναλωτή και του brand.
Κατά μέσο όρο, έχει παρατηρηθεί ότι οι newsletter καμπάνιες μπορούν να δημιουργήσουν 25-40% open rate με 1-2% click through rate. Αυτό σημαίνει ότι παρόλο που το e-mail ως μέσο μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερο κείμενο και περισσότερες εικόνες, δεν είναι ποτέ σίγουρο ότι οι παραλήπτες ενδιαφέρονται τη δεδομένη στιγμή για αυτά που προσφέρει η επιχείρησή σας. Μπορεί ακόμα, να έχουν πολλαπλές ηλεκτρονικές διευθύνσεις τις οποίες να κοιτάξουν κάθε 2 βδομάδες ή κάθε μήνα. Συνεπώς, μπορείτε να στείλετε την ίδια καμπάνια μέσω e-mail αλλά και μέσω SMSεξασφαλίζοντας πως όσο το δυνατόν περισσότεροι παραλήπτες – δυνητικοί πελάτες θα δουν την επικοινωνία σας.
Συνοψίζοντας, μέσω της διανομής φυλλαδίων μπορείτε να συλλέξετε τα στοιχεία επικοινωνίας των δυνητικών σας πελατών, τα οποία μπορείτε εν συνεχεία να αξιοποιήσετε για να είστε σε επικοινωνία μαζί τους και να ενημερώνονται πρώτοι για τα νέα και τις προσφορές σας! Είναι φανερό πώς κάθε επιχείρηση πρέπει να χρησιμοποιεί διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας τα οποία θα ενισχύουν το ένα το άλλο έχοντας ένα συνεπές και συνεχές επικοινωνιακό πλάνο. Μια επικοινωνία με το αγοραστικό σας κοινό δεν αρκεί. Χρειάζονται επαναλαμβανόμενες και στοχευμένες ενέργειες σε μηνιαία βάση προκειμένου να έρθουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.