Σήμερα, το marketing μας δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου να γνωρίσουμε καλύτερα τους πελάτες, τα κίνητρά τους για αγορά, τις πεποιθήσεις τους αλλά και τις προτιμήσεις τους. Η αξιοποίηση αυτών των γνώσεων, δίνει τη δυνατότητα να ανοιχτούν νέοι δρόμοι σε νέες αγορές εκτιμώντας το μέγεθος, τις δυνατότητες αλλά και τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η επιχείρησή σας!
Τοποθετώντας το σωστό προϊόν, στη σωστή αγορά/ μέρος, στη σωστή τιμή και τη σωστή στιγμή θα σας δώσει την ώθηση που χρειάζεστε για να φέρετε πελάτες και να δημιουργήσετε μια κερδοφόρα επιχείρηση! Για να είστε σίγουροι ότι τα παραπάνω στοιχεία, θα υλοποιηθούν ορθώς, χρειάζεται να δημιουργήσετε ένα δυνατό marketing mix. Το marketing mix, σύμφωνα με τον Philip Kotler, αποτελείτε από 4 βασικά στοιχεία:
- Προϊόν
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσετε ποιες ανάγκες ή ποια προβλήματα καλύπτει το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρεται! Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να ορίσετε τα μοναδικά στοιχεία του προϊόντος σας (Unique Selling Points) που το καθιστούν ιδιαίτερο και ανταγωνιστικό στην αγορά! Ακόμα, σε αυτή τη διαδικασία είναι χρήσιμο να ορίσετε αλλά και να καταλάβετε τις ανάγκες και τη συμπεριφορά των δυνητικών σας πελατών!
- Τιμή
Η τιμή ορίζεται ως το χρηματικό ποσό το οποίο περιμένει ο καταναλωτής να δώσει για το προϊόν ή την υπηρεσία που του προσφέρετε και το οποίο εκπληρώνει κάποια του ανάγκη ή επιθυμία! Αν το προϊόν σας είναι είτε υπερτιμημένο είτε υποτιμημένο όσο αφορά την τιμή του, τότε δεν θα αποφέρει τα αναμενόμενα κέρδη. Ακόμα, η τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, είναι άμεσα συνδεδεμένη από την τοποθέτηση του, τη διανομή του αλλά και τα κόστη για την προώθησή του.
- Τοποθέτηση
Η τοποθέτηση αφορά το μέρος στο οποίο θα είναι διαθέσιμο το προϊόν στους πελάτες σας. Η διανομή αποτελεί ισχυρό στοιχείο για την τοποθέτηση του προϊόντος σας καθώς, σας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσετε καταναλωτές που μένουν σε διαφορετικές περιοχές αλλά και να τοποθετηθείτε σε διαφορετικές αγορές!
- Προώθηση
Η marketing στρατηγική σας αφορά κυρίως την προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Η στρατηγική αυτή, περιλαμβάνει τη διαφήμιση, τις προσφορές/ εκπτώσεις και τις δημόσιες σχέσεις! Οποιοδήποτε μέσο επιλέξετε για την προώθηση του προϊόντος σας, είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλίσετε ότι είναι το κατάλληλο μέσο για να προσελκύσετε το κοινό που επιθυμείτε αλλά και να αντιστοιχεί στο προϊόν και την τιμή του. Ένα καλό μέσο προώθησης και γνωστοποίησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, είναι η διανομή φυλλαδίων! Με το σωστό σχεδιασμό και υλοποίηση της διανομής φυλλαδίων και συνεργαζόμενοι με ανθρώπους που έχουν χρόνια εμπειρίας στο συγκεκριμένο τρόπο προώθησης, τότε μπορείτε να αποκτήσετε 100 πελάτες σε μόλις 4 ημέρες!
Τέλος, καθώς στη συγκεκριμένη εποχή το διαδίκτυο αποτελεί βασικό στοιχείο της καθημερινότητάς μας, η καλύτερη marketing στρατηγική είναι ο συνδυασμός του παραδοσιακού marketing με τις καινούργιες πρακτικές του! Για παράδειγμα, όταν πραγματοποιείται διανομή φυλλαδίων, το φυλλάδιο της επιχείρησής σας θα πρέπει να περιλαμβάνει την ιστοσελίδα σας, προκειμένου αν κάποιος καταναλωτής το επιθυμεί να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα σας και να μάθει περισσότερα. Ακόμα, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια κοινή γραμμή μεταξύ όλων των ενεργειών marketing που πραγματοποιείτε, η οποία θα είναι άμεσα συνδεδεμένη και συνεπής με τη συνολική εικόνα του brand!