Τα καταστήματα φαγητού και καφέ που πραγματοποιούν delivery, τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο σημειώνουν μία πτώση στις πωλήσεις τους καθώς οι καταναλωτές έχουν απολαύσει το φαγητό της γιορτινής περιόδου. Αποτελεί μάλιστα μία δύσκολη στιγμή για τις συγκεκριμένες εταιρείες καθώς μπορεί να σημειωθεί πτώση στις πωλήσεις μέχρι και 20%. Κατά συνέπεια, καλούνται να βρουν εναλλακτικούς τρόπους για να προσεγγίσουν νέους πελάτες αλλά και να «ξυπνήσουν» παλιούς πελάτες, οι οποίοι μπορεί να έχουν αρκετό καιρό να παραγγείλουν από το εκάστοτε κατάστημα.
Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, αρκετές εταιρείες φαγητού και καφέ ανατρέχουν στη διανομή φυλλαδίων. Η διανομή φυλλαδίων είναι μία ενέργεια direct marketing με στόχο την πώληση. Την άμεση, δηλαδή, προσέλκυση πελατών οι οποίοι διαμένουν στην περιοχή ή είναι νέοι στην περιοχή ή ακόμα και εκείνους που θέλουν να αλλάξουν προμηθευτή.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν έναν νέο προμηθευτή λειτουργούν άμεσα. Δηλαδή, την επόμενη κιόλας μέρα από τη διανομή των φυλλαδίων σου θα αποκτήσεις 2 έως 4 νέους πελάτες. Αυτό θα διαρκέσει περίπου 20 έως 30 μέρες από την ημερομηνία έναρξης της διανομής. Συνεπώς, καλύπτωντας την ευρύτερη περιοχή σου με ένα εντυπωσιακό φυλλάδιο μπορείς να αποκτήσεις 50-70 νέους πελάτες μέσα σε 1 μήνα!
Ένα πολύ σημαντικό ωστόσο στοιχείο για την απόδοση της διανομής σου είναι το φυλλάδιο και ο σχεδιασμός του. Το φυλλάδιό σου αποτελεί το όχημα για την επικοινωνία σου με το δυνητικό πελάτη και άρα, πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένο. Πιο συγκεκριμένα, θα χρειαστεί να εξηγήσεις στον καταναλωτή τι ιδαίτερο, τι διαφορετικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό μπορείς να του προσφέρεις. Η διαφορετικότητά σου αυτή μπορεί για παράδειγμα να είναι μία εξειδικευμένη γεύση, ένα νέο προϊόν ή ακόμα και μια καινοτομία για παράδειγμα στη μείξη των υλικών ενός μπιφτεκιού. Όποια κι αν είναι η ιδιαιτερότητα του καταστήματός σου είναι σημαντικό να την παρουσιάσεις στην πρώτη σελίδα του φυλλαδίου σου.
Ο καταναλωτής από τη στιγμή που θα πάρει το φυλλάδιο στα χέρια σου και μέσα σε 10 δευτερόλεπτα θα αποφασίσει αν θα το κρατήσει ή όχι και αν θα το επεξεργαστεί και θα προβεί σε κάποια ενέργεια. Συνεπώς, η πρώτη εντύπωση που δημιουργεί το έντυπο θα πρέπει να είναι αρκετά ισχυρή για να τον παρακινήσει όχι μόνο να το κρατήσει αλλά και να το δει προσεκτικά.
Ένα ακόμη στοιχείο που θα κάνει το έντυπό σου εντυπωσιακό είναι το μέγεθος. Το ιδανικό είναι να δημιουργήσεις ένα μεγάλο φυλλάδιο με 2 εντυπωσιακές φωτογραφίες των προϊόντων σου στην αρχική σελίδα, μαζί πάντα με το λογότυπο της εταιρείας. Στο εσωτερικό του εντύπου σημαντικό ρόλο κατέχει το όμορφο design και οι ελκυστικές φωτογραφίες των προϊόντων. Μία εικόνα ίσον χίλιες λέξεις! Εξάλλου, ο δυνητικός σου πελάτης που ίσως να μη σε γνωρίζει θα επιλέξει το προϊόν κατά κύριο λόγο και συνεπώς, οι φωτογραφίες είναι σημαντικό αν είναι ελκυστικές και λαχταριστές.