Έχετε απορίες; Επικοινωνήστε μαζί μας!
210 97 01 777
info@portaplus.gr

Επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα και ευημερία?

Οι επιχειρήσεις για να πετύχουν θα πρέπει να έχουν  ξεκάθαρη στρατηγική!

Μichael Porter

 

 

H επιχείρηση θα πρέπει να στοχεύει πάντα σε ένα ειδικό κοινό στο industry που ανήκει.

Πχ Εάν είσαι στο Οικιακό Εξοπλισμό δεν στοχεύεις σε όλους τους καταναλωτές που θέλουν οικιακό εξοπλισμό.

Δεν είναι όλοι δυνητικοί πελάτες σου.

Θα πρέπει να βρεις ένα ειδικό κοινό που θέλουν μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων η υπηρεσών  και να προσπαθήσεις να καλύψεις τις ανάγκες τους.

Θα πρέπει να αφήνεις πολλούς καταναλωτές μη ικανοποιημένους για να ικανοποιείς μια ομάδα από αυτούς.

Αυτοί πρέπει να σε λατρεύουν και οι όλοι να σε μισούν.

Τότε έχεις στρατηγική διαφοροποίησης,

Στρατηγική είναι κάτι μακροπρόθεσμο κάτι που περνει χρόνια αποφάσεων και επίλογων.

Στρατηγική είναι όλες οι αποφάσεις που παίρνεις στην πορεία.

Αποφάσεις που δείχνουν την εταιρεία είσαι.

Σκέψου λοιπόν τώρα την επιχείρηση σου.

Κάθε επιλογή που κάνεις η δεν κάνεις καθορίζουν ποια είναι η επιχείρηση σου και ποιους πελάτες  θα ικανοποιήσει.

Οι περισσότεροι ηγέτες εταιρειών έχουν κακή εικόνα του τι σημαίνει επιτυχία!

Οι περισσότεροι ηγέτες θέλουν να είναι  καλύτερη επιχείρηση πχ στον Οικιακό εξοπλισμό η καλύτερη Τράπεζα η καλύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας.

Αλλά αυτός δεν είναι ο τρόπος να σκέφτεσαι τι σημαίνει επιτυχία στο επιχειρείν.

Δεν υπάρχει καλύτερη εταιρεία Οικιακού εξοπλισμού, καλύτερη Τράπεζα Καλύτερη εταιρεία κινητής.

Είναι επικίνδυνοι να προσπαθείς να γίνεις κάτι που είναι αδύνατον.

Δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος να ανταγωνίζεσαι.

Εξαρτάται από τις ανάγκες των πελατών που προσπαθείς να  καλύψεις.

Δεν υπάρχει το καλύτερο αυτοκίνητο,  εξαρταται σε ποια κατηγορία η τμήμα της αγοράς πας να καλύψεις.

Εάν προσπαθείς να ικανοποιήσεις νεαρές οικογένειες είναι διαφορετικό από το ικανοποιείς άτομα 50-60 ετών.

Ικανοποιώντας πελάτες που θέλουν Luxury και service είναι διαφορετικό από πελάτες που θέλουν κάτι απλό και γρήγορο.

Υπάρχουν  πολλοί τρόποι να ανταγωνιστής και εξαρτάται από τον πελάτη που θέλεις να εξυπηρετήσης.

Πρέπει να σκέφτεσαι…Πως εγω και η  επιχείρηση μου θα είμαι μοναδικός!

Πως  μπορώ να δημιουργώ μοναδική αξία για την ομάδα πελατών που επιλέγω  να ικανοποιήσω?

Στρατηγική είναι λοιπόν επιλογές… και η βασικότερη από όλες …

 

  Ποιον προσπαθώ να ικανοποιήσω!

 

Η χειρότερη επιλογή είναι να προσπαθείς να τους ικανοποιήσεις όλους.

Δεν μπορείς να ικανοποιήσεις όλες τις ανάγκες όλων των πελατών.

Είναι αδύνατον… καμμία  εταιρεία  δεν μπόρεσε να το κάνει πότε !

 

Ποιες ανάγκες λοιπόν , ποιόν πελατών προσπαθείς να ικανοποιήσεις?

Αυτό ίσως να μπορείς να κάνεις!

Η βασική αρχή της στρατηγικής είναι να βρεις μια μοναδική θέση στο industry  που ανήκεις και να δημιουργείς  σημαντική αξία στους πελάτες που θέλεις να εξυπηρετείς.

 

 

Ακούγεται απλό αλλά οι περισσότερες εταιρειες δεν το κάνουν.

Οι περισσότεροι επιχειρήσεις είναι συγκεχυμένες , δεν στοχεύουν σε ένα ειδικό κοινό πελατών.

Και εάν δεν στοχεύεις σε ένα ειδικό κοινό δεν έχεις κατεύθυνση  επιλογών με αποτέλεσμα να οδήγησε στην αποτυχία.

 

Στρατηγική λοιπόν είναι επιλογές που κάνουμε , μακροπρόθεσμες επιλογές , για  να διαφοροποιήσουμε την επιχείρηση μας από τον ανταγωνισμό.

 

Αυτό είναι όλο

 

Ορίζει πως θα ανταγωνιστούμε διαφορετικά και ορίζει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα δημιουργούμε για να νικήσουμε.

Στρατηγική είναι διαφοροποίηση από  τον ανταγωνισμό ,που διαφέρουμε?

Εάν κάνεις το ίδιο με  τον ανταγωνισμό δεν έχεις  στρατηγική  , ισως κάνεις το ίδιο πρόγαμα  λιγο καλύτερα.

Operational excellence  λεγεται!

Στρατηγική δεν είναι να είμαι ο  Νο 1 , να φτάσω στο 1κ σε ένα χρόνο ,αυτοί είναι στόχοι.

Στρατηγική είναι ο δρόμος που θα σε πάει στον στόχο σου.

Στρατηγική δεν είναι μια ενέργεια..είναι όλες οι επιλογές που κάνεις για να τοποθετησεις  την επιχείρηση σε δρόμο επιτυχίας τα επόμενα χρόνια!

 

 

Η στρατηγική αφορά τη δημιουργία ανώτερης οικονομικής απόδοσης!

Κατέβασε το παρακάτω βιβλίο και αύξησε τ’ αποτελέσματα της διανομής των φυλλαδίων σου!

 

 

 

Στις περισσότερες επιχειρήσεις τα βασικά χαρακτηρίστηκα της στρατηγικής έχουν να κάνουν με το industry που ανήκουν,  την επιχείρηση την ιδία και την θέση που επιλεγούμε να κρατάμε σε αυτό το industry.

Πρέπει να καταλάβουμε που πάει το industry μας που πάνε οι επιχειρήσεις του χώρου και που πάμε εμείς.

Το βασικότερο είναι να ανησυχούμε  για το industry που ανήκουμε γιατί  εάν αυτό  δεν  πάει καλά δεν πάμε και εμείς καλά.

 

Σημαντικό σημείο επισης είναι να δούμε ποιοι είναι οι Αντικαταστάτες.

Εταιρείες  και  τροποι όπου ο πελάτες μας μπορουν να φερουν το εργο τους εις πέρας  με  άλλο τρόπο.

Πχ εάν παράγεις  έτοιμο φαγητό ο πελάτης μπορείς αγοράσει τα συστατικά του φαγητού και να το φτιάξει μόνος του.

Επίσης στο industry που ανήκεις ποιες είναι οι Ανταγωνιστικές Δυνάμεις που υπάρχουν  και που πάνε τον χώρο σου!

Πως  κατορθώνουμε όμως  ανώτερη κερδοφορία  στο  χωρο μας?

 

Αποκτώντας  Competitive Advantage.

 

Nα διαφοροποιηθείς, να κάνεις κάτι καλυτερο και διαφορετικό από αυτό που κάνουν όλοι, απευθυνόμενοι σε ένα ειδικό κοινό του industry,

Μπορεί να είναι design , Image , Λειτουργικότητα ,service η οτιδήποτε άλλο.

Και εάν διαφοροποίησε πρέπει οπωσδήποτε να έχεις υψηλότερη τιμή !

Εάν οι πελάτες δεν είναι διατιθέμενοι να πληρώσουν παραπάνω δεν έχεις βρει τρόπο να διαφοροποιηθείς, δεν κάνεις κάτι καλύτερα!

Ενα διαφορετικό competitive advantage ειναι Χαμηλότερη τιμή.

Ποιους από τους δυο δρόμους θα ακολουθούσεις

Διαφοροποίηση η Χαμηλότερη τιμή.

Ποια θα είναι λοιπόν η στρατηγική σου!

Αφού επιλέξεις λοιπόν  την στρατηγική σου μετά θα πρέπει να δεις πως την εφαρμόζεις  στο Value Chain.

Δηλαδή στην διαδικασία δημιουργίας του προϊόντος η υπηρεσίας σου.

Στο τμήμα παραγωγής, Logistics, μάρκετινγκ , Πωλήσεων κλπ.

Όλοι  οι τομείς πρέπει να ακολουθούν την παραπάνω στρατηγική.

 

 

 

Η κάθε λοιπόν επιλογή μας που αφόρα οτιδήποτε στους παραπάνω τομείς για την υλοποιηση της υπηρεσίας μας η του προϊόντος μας θα πρέπει να εχει την στρατηγική μας μέσα της.

Επίσης είναι πολλά πράγματα που πρέπει να κάνεις μονό και μονό για να παραμείνεις στο industry.

Πρέπει να ακόλουθης τα best practices του industry.

Πχ ποιο είναι το κατάλληλο ERP για το είδος της επιχειρήσεις μου σε αυτό το industry.

Πως είναι το  βέλτιστο eshop στο industry μου?

Ποιες είναι οι σημαντικές τεχνολογίες που πρέπει να έχω στο industry μου?

Πως είναι ο βέλτιστος τρόπος που  εκπαιδεύονται και διαχειρίζονται οι εργαζόμενοι στο industry μου?

Πως κάνω βέλτιστο μάρκετινγκ στο industry μου?

Εχω επιχείρηση Λιανικής και e-shop τοτε χρειάζομαι φυλλαδιο που φερνει πελατες!

Όλα αυτά πρέπει να τα έχεις απλά για να υπάρχεις στο industry σου!

Ένα δεν χρησιμοποιείς τα best practices του industry σου θα χάσεις σίγουρα!

Το completive advantage είναι πάνω από αυτά!

Αρά σε κάθε επιχείρηση έχουμε δυο δουλειές

 

1.Να εφαρμόζουμε τα best practices τα οποία βρίσκουμε συνεχώς.

2.Να δημιουργούμε συνεχώς competitive advantage—στρατηγική για την μοναδικότητα  μας στο industry.

 

Ποιους πελάτες προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε;

 

Οι περισσότερης επιχειρήσεις έχουν βρει τους πελάτες από τυχη.

ΟΙ πετυχημένες επιχειρήσεις επιλέγουν τους πελάτες που θέλουν να εξυπηρετήσουν  και στοχεύουν μονό αυτούς !

Ποιες είναι οι ανάγκες αυτού του ειδικού γκρουπ πελατών ?

Πως εγώ θα τις ικανοποιήσω  Μοναδικά Καλά!

Ένα σημιτικό παράδειγμα επιχείρησης η οποία ακόλουθει την στρατηγική της διαφοροποίησης είναι η ΙΚΕΑ.

 

Προσφέρουν  έπιπλα με υψηλή ποιότητα σε χαμηλή τιμή σε πελάτες που έχουν μικρό χώρο να επιπλώσουν και οι οποίοι θέλουν να πάνε από το κατάστημα , να έχουν ένα tour μέσα στο κατάστημα να πάρουν το έπιπλο σε κουτί και να πάνε σπίτι να το συναρμολογήσουν μόνοι τους!

Δες πόσο καλά έχουν καταλάβει το κοινό τους και σε ποιο ειδικό κοινό απευθύνονται.

Κάθε επιλογή τους έχει μέσα της την στρατηγική τους.

Πχ το έπιπλο είναι σε τμήματα μέσα σε κουτί  για να έχει χαμηλό κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης.

Δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Κάθε άλλη επιλογή θα αύξανε το κόστος και δεν θα μπορούσε να ακολουθηθει  η στρατηγική.

Όλα τα προϊόντα έχουν πολύ καλή ποιότητα!

 

 

 

Σχετικα με διανομη των φυλλαδιων σας….

Η διανομή portaplus σε αυτούς που ενδιαφέρονται εξασφαλίζει 90% παραλειψημοτητα  της διανομής των φυλλαδίων  και σημαντική μείωση κόστους διανομής.

 

Η υπηρεσια  portaplus branding  εχει σημαντικη  οικονομια  εκτυπωσης  και διανομης και μεγαλη αναγνωσιμοτητα της επιχειρησης σας.

 

Είναι η καταλληλη υπηρεσια για εταιρειες που κανουν συχνα διανομη φυλλαδιων.

 

Το   portaplus leaflet distribution management software   εδωσε την  δυνατότητα σε όλους να βλέπουν που είναι οι διανομείς  φυλλαδίων σε πραγματικό χρόνο.

 

Έτσι ειστε  σίγουροι ότι τα φυλλάδια σας  μοιραστήκαν.

Επίσης βλέπετε  40 τουλάχιστον σημεία Έλεγχου ανά ήμερα ,σαν έργο , από τον υπολογιστή σας  σε πραγματικό χρόνο!

 

 

Το πρόγραμμα   30%   Δωρεαν Διανομη Φυλλαδιων  σας προσφερει δωρεαν διανομη φυλλαδιων .

 

Επικοινωνησε μαζι μας για την επομενη διανομη φυλλαδιων σου και φερε πελατες στην επιχειρηση σου!